FAQ

Här har jag samlat frågor och svar på de vanligaste frågorna och funderingarna som kan dyka upp när jag som artist ska bokas.
Tveka inte att höra av dig till mig om du undrar något – det finns inga dumma frågor!

Hur bokar jag?

Du kan använda formuläret ”Kontakta mig” med din förfrågan, eller så använder du formuläret ”Bokningsförfrågan”.
Bäst är om du använder ”Bokningsförfrågan”. Här kan du i lugn och ro fylla i uppgifter om dig som bokar, uppgifter om evenemanget osv. När du skickat in så kommer jag kontakta dig och då finns redan alla de uppgifter jag behöver.
Du kan också slå mig en signal på +46(0)733-930741.

Är bokningsförfrågan bindande?

Nej! Det är en förfrågan.
Du och jag ska ha haft en dialog och kommit överens om bland annat arvode, tider osv. Därefter skriver jag ihop ett utkast på ett avtal. När avtalet är undertecknat av både dig och mig och vi har ett ex vardera av avtalet, är bokningen godkänd och därmed bindande.

Hur länge spelar du?

Det beror på hur du som arrangör har tänkt dig. Vanligtvis är det ett set på 45-60 minuter.
Upplägg som 2×45 minuter, 3×45 minuter och 2×50 minuter är också vanliga.
Såklart anpassar jag mig efter ditt önskemål!

Vad kostar du?

Det beror på arrangemang, speltid, kringkostnader och eventuell mängdrabatt.
Hör av dig och berätta om ditt arrangemang så återkommer jag till dig med ett prisförslag.

Vad är ”kringkostnader”?

”Dolt” arbete och kringkostnader ingår som regel i priset. Dessa varierar beroende på tillfälle, och därför är det viktigt att vi stämmer av med varandra vad just ditt arrangemang har för behov och förutsättningar. Det handlar t.ex. om:
– transporter
– ljudutrustning
– uppsättning, ljudkontroll, nedtagning
– ev. övernattning
– ev. önskemål kring repertoar

Spelar du på vigsel?

Ja, vid överenskommelse. Antingen med eget komp eller tillsammans med kantorn.
När du skriver till mig, lämna kontaktuppgifter till kantorn, så tar jag kontakt för att planera rep och stämma av kring andra saker som noter etc.

Om det gäller vigsel utomhus, är det viktigt att du ser till att det finns en strömkälla där jag ska spela, detta för att min ljudanläggning kan få ström. Ett 220 V-uttag är tillräckligt.

Spelar du på begravning?

Ja, vid överenskommelse. Antingen med eget komp eller tillsammans med kantorn.
När du skriver till mig, lämna kontaktuppgifter till kantorn, så tar jag kontakt för att planera rep och stämma av kring andra saker som noter etc.

Om det gäller begravning utomhus (ex borgerlig begravning), är det viktigt att du ser till att det finns en strömkälla där jag ska spela, detta för att min ljudanläggning kan få ström. Ett 220 V-uttag är tillräckligt.

Hur lång tid innan arrangemanget startar behöver du vara på plats för att rigga och soundchecka?

Jag ser helst att vara på plats innan publiken är på plats. Jag brukar vilja vara på plats ca 1-1,5 timme innan arrangemanget startar. Tiden innefattar riggning av PA-anläggning, ljudsättning och soundcheck. Men så klart är jag anpassningsbar!

Jag ser gärna att jag kan parkera min bil så nära arrangemangsplatsen som möjligt. Berätta gärna vart bilen kan stå för av- och pålastning.

Har du egen PA-anläggning?

Ja, det har jag!
Dock vid spelningar där jag inte kör bil behöver du som arrangör se till att PA finns på plats. Detta kommer i så fall du och jag överens om samt att jag berättar vad jag i så fall behöver.

Spelar du i hela Sverige?

Ja, det gör jag. Jag utgår från Eslöv.
Dock önskar jag att bokning görs med god framförhållning, för resor (och det andra så klart) kräver oftast planering!

Spelar du utanför Sveriges gränser?

Ja, bland annat i Danmark och Norge.

Har du F-skatt?

Ja, det har jag.
Bra att veta är att liveframträdande är en momsbefriad tjänst, vilket betyder att ingen moms kommer läggas på fakturan.

Hur betalar jag för uppträdandet?

Jag skickar faktura.

Fick du inte svar på din fråga? Skriv till mig eller slå mig en signal!
– kontakta mig skriftligen här
– skicka en bokningsförfrågan
– ring mig på +46(0)733-930741

Vi hörs!

[bws_google_captcha]